Friday, February 29, 2008

> Tidlöst.

Jag saknar en klocka.

Jag saknar att gå efter en klocka.

Jag saknar att stressa fram till en tidpunkt och att passa ett klockslag.

Härnere existerar varken tid eller stress.

Man vaknar när man vaknar, äter när man finner suget, går hem från poolen när solen går bakom moln (om den nu gör det)

Och man går man hem från klubben antingen när solen går upp, när man funnit ett ragg eller när ens kompis spyr ner ens skor.

Jag ogillar att äta frulle klockan 16.03.

Jag ogillar att förfesta klockan 12.42

Och jag ogillar att fråga vad klockan är när det är femte personen man frågar som kan tala om vad tiden är.
Det är alldeles för enkelt att leva härnere.

Det är för mycket mañana mañana här och tro det eller ej, men jag saknar tiden.


Att leva såhär kallar jag också hatkärlek. Och det funkar bra i en period. Och snart är min period slut.

No comments: