Thursday, December 4, 2008

> Dagen jag brände 1 miljon kalorier

Dagen jag brände fett var i lördags. Det var då Mimmi och jag flyttade hit till Helgesensgate. Eftersom att vi levt som nomader hade vi våra saker utspridda på 4 ställen. Fuck trappmaskinen på Friskis- Flytta till tionde våningen utan hiss! Men nu är jag äntligen här, på plats med en adress och tomma resväskor. 5 nätter har jag sovit här och det är kallt som sjutton. Vi drog ner på värmen när vi fick reda på att vi får betala några tusenlappar i månaden på el... Den enda värme vi får är hettan som genereras från de el-element som finns installerade. Och alla vet ju hur oekonmiskt det är med el. Mimmi och jag har varit en tur på IKEA och den lokala loppmarknaden. Jag blir äcklad av loppisar och jag hatälskar IKEA. Jag försöker undvika IKEA stuff, men mitt rum luktar för tusan det blågula varuhuset. Min säng och byrå är därifrån. Vilket egentligen är så gott som de enda möblerna jag äger för närvarande. Men ändå. De människor som önskar sig ett hus som är stämplat ikea är de mongosen som klär sig i H&M från topp till tå. Och se på mig, här ligger jag i en säng bäddat med Maria Vinka påslakan och ett linne från Divided avdelningen klagandes på ikea och h&m.
Man ska inte kasta sten i glashus. Men heller inte kasta glas på stackars Sten.

På mindre än en timma har både Jason och Colbie sjungt. Det måste vara ett tecken!

No comments: