Thursday, September 27, 2007

> Sandefjord

Spöken i Sandefjord.

Jag vet inte om det är jag som inte finner knappen eller om det är Blogspot som prompt bestämt sig för att ta bort länkalternativet från mig. Men det är sjukt störande att jag inte kan länka mina favoritord längre.



Befinner mig nu i Sandefjord akkurat nu.

Bor på http://www.trudvang.no/ .En herrgård kusligt nära skogen. Så fort jag hör "skogen" så får jag läskigar vibbar.

Det är nämligen ett område som jag inte är så bekant med och jag känner heller ingen lust att göra mig mer bekant med det heller. För mig så är det ett naturområde som är vackert att se på i dagsljus men en dödsfälla så fort mökret faller.

Men det som skrämmer mig ännu mer under vår Sandefjord-vistelse är att det går rykten om att det spökar på vårt boende.

Denna herrgården som byggdes 1881 har tydligen varit ett hem för flera familjer, ett barnhem, ett mentalsjukhus och nu är det ett hotell med bevarade möbler och dyl.

Ryktena säger att det har skett oväntade dödsfall som resulterat i att det inte är många som klarat av att vara här en längre tid på grund av....



Jag är helt seriöst killme nojig över att bo här. Jag är väldigt lättskrämd och bara av att skriva ovanstående ger mig darrrriga fingrar.



Dock är servicen det bästa med herrgården här. Återigen. Sitter nu med en klot-glas-vin i handen som jag fått av vår snälla manliga hotellvärd. Han har förövrigt ett av de finaste leenden jag mött! "Vin-på-huset-ja-tack". Han är hygglig på att fylla på våra glas också...

Vilket jag redan känner i huvudet och under fötterna.



Nästa vecka blir det lugna gatan. Då är jag och mitt resande crew i Kristiansand. Jag trivs fortfarande med tillvaron.


Adios Amigos.

1 comment:

Anonymous said...

Va? men My, inte är väl du lättskrämd? BU! bu? muuu? My!