Monday, October 15, 2007

> männens mecka.

Stod och levererade re:member:kort på Biltema idag.

Kunder kom och gick.

Merparten var män.

Halvparten var 43+

Mindreparten var barn.

5 stycken var kvinnor.



Biltema. Männens köpcentra. Männens tillflykt. Männens samlingsplats. Grabbarnas tempel.

Det är här de slösar pengar på billiga prylar tillverkade i Kina som håller lika länge som en öppnad mjölk i kylskåpet.

Jag borde inte yttra mig. Jag behöver sällan de prylar de erbjuder. Och vad vet jag om kvalitén om jag aldrig har shoppat något där.

Men en sak vet jag;

Om de skulle börja med att sälja manikyrset skulle kvinnor vallfärda dit. Medelåldern på kunderna skulle sjunka och sanden i Sahara som nagelfilen är tillverkad av skulle ta slut. Det skulle också bli mer könsfördelat mellan kunderna och minoritetsgruppen, de såkallade bögarna skulle öka omsättningen. Apoteken hade gått i konkurs eftersom ingen hade köpt deras illasmakande nagellack mot nagelbitning och aceton skulle säljas på Mc.Donalds.

Tillslut, för att få kvinnor som huvudsakliga målgrupp skulle de satsa på billiga graviditetstester och budgetvariant av ånger-abort-piller i kassakön.

1 comment:

Anonymous said...

där är jag stammis! dom enda kvinnorna på biltema är dom som sitter i kassan!