Tuesday, October 30, 2007

> Förde

Fet gris i Förde.

Jag har inte sett annat än regn sedan jag kom hit till den lilla staden i Borås storlek.

Förde heter orten och invånarna har blivit listade till att vara bland de köpstarkaste i Norge. Otroligt att man samlar människor på små ställen här i Norge. Det är nästan som om de placeras i hagar runt om i Norge. Föreställer mig att bergen som omringar orten är det så kallade staketet. Och släpps de ut förvandlas de till hungriga vargar kring ett litet överviktigt barn.
Det är nästan som en i telefonkatalog där människor organiseras under titel och efternamn och här i Förde går under kategorin "köpstarka".

Undrar om öborna är lika köpstarka.

Minns att jag i våras hade som slutprojekt ett tal om materialism på retoriken. Intressant.
Gör mig en tjänst och bekräfta för dig själv om din goda inställning till prylar. Nu snackar vi inte om dammsamlare, utan om vanliga ting som bara måstes ha. Livet är ett måste och en begäran efter materialism. Alla vill vi ha. Och alla vi överkonsumerar.
"Konsumera mera - Javisst din materialist." (så fantasilöst hette förövrigt talet som framfördes i våras)


Veckan i Bergen har passerat och på lördag fyller min syster år.


mi casa es su casa.

Har just återupptagit mitt konto på couchsurfing.com

Det är mig en idé som gör en soffpotatis till status.


Ha de!

No comments: