Tuesday, July 1, 2008

> mammas önskelista

Mamma fyllde år igår. En jävla massa år fyllde hon.

Jag smygåkte till göteborg och firade henne i helgen.

Hon önskade sig bra musik till bilen och strumpbyxor.

Hon fick allt annat förutom det hon önskade sig. Vad är syftet med önskelistor undrar jag?

Av pappa fick hon en manlig rumpa i dimmat glas som balanserar på ett ben, blåst av någon märkvärdig glaskonstnär.

Av bror fick hon några örhängen som skruvade sig på något vis.

Av mig fick ett svart filippa linne och 3 rätters middag lagat av voilá mig. (läs. "jag tar åt mig all cred trots att jag fick hjälp")

Av Sven fick hon någon glasgrejskålsaktyp. (läs,"dammsamlare")

och av Saga fick hon glass och jordgubbsmos insmetat i håret och på armen.

Varför önskar man sig saker när man ändå inte får vad man önskar sig?

Det enda mamma inte fick var mindre rynkor.

Hjälp. Jag är dotter till ett russin.

No comments: