Monday, June 30, 2008

> invasion på 10 m2

När jag flyttade in hade jag 4 väggar.

När Mimmi under den gångna helgen flyttade in sina saker återstod plötsligt bara 3 väggar.

Men efter en rajtantajtan i rummet har jag finfördelat Mimmis 5 stycken blåIKEAsäckar, 2 skinnväskor, 2 sportbagar, 2 Chiquitalådor,
1 massagekudde i hård kartong, 1 nedmonterad klädstång och 1 vit hylla i size 3x4
.

Alla hennes tillhörigheter, som bor hos mig tills hösten, har placerats

under sängen, bakom sängen, från golv till tak i garderoben,

på den rullande klädstången och bredvid byrån.


En rajtantajtan var prio ett när jag gick hem från jobbet igår.

Senare på kvällen mötte jag nämligen upp 2 sleep-overs som nu har invaderat mitt golv.
De är är vänners vänner som ringde 11 timmar före ankomst.

Har aldrig mött dem tidigare, eller jo, tydligen den ena på en fest, men det minns jag klart inte.

Men de är trevliga och jag är bara glad till att få hjälpa till.

Det är bara slöseri att ödsla tid på att misstänka dem för lömska mördare som driver med kleptofasoner.

De är faktiskt här för att göra lite nytta. Typ dra in cash till Kung Harald.

Och så länge jag kan sätta ner mina fötter på ett trägolv när jag vaknar på morgonen, så kvittar det om min vänner eller vänners vänner har invaderat mina knappa 10m2.

Mitt hem är ditt hem.

No comments: