Friday, June 6, 2008

> svenskar enligt norrmännen.

Ja, jag är svensk och för det får jag sopa för i ett norskdominerat samhälle.

Hela dagen har jag och mina svenska vänner blivit terrade av mail.

Utan att behöva svara eller ge respons roar vi dem oändligt. Och det är tacksamt.

Norrmännen fungerar lite som barn. Det ska inte mycket till för att roa dem.

Men det barnen inte vet, är att vi skrattar åt dem lika mycket.

Nedan delar jag med mig av ett urval av skämt hämtat från inkorgen.



Hva gjør du om en svenske hiver dynamitt på deg? -Tenn på og hiv tilbake.

Hvorfor kunne ikke Jesus bli født i Sverige? -Man fant ikke en jomfru og tre vise menn.

Vet du hva du får når du parrer en ape og en skilpadde? -Svenske med hjelm.

Svenskene mener at de stammer fra apene, men apene nekter.


Och inte nog med skämt har jag också fått ett par linkar, bland annat denna, som är skrivet i en Norsk dagstidning. Klicka.

No comments: