Monday, June 9, 2008

> En bussresa med en påse Bilar...

Au Revoir Stockholm!

Efter en strålande helg i huvudstaden skulle jag igår, søndag, åka tåg tillbaka till Oslo klockan 16 på eftermiddagen. Klockan 12 ringer de från Unionsexpressen och säger att de febrilt försökt fått tag på mig. Men då det tog X antal timmar att förstå att nummret jag lämnade vid booking var ett norskt nummer så kunde de nå mig tidigare än 4 timmar innan avgång. Hursomhelst, loket hade gått i sönder och därför ringde den manliga rösten. Yes, tänkte jag då jag trodde att jag skulle få flyga till Oslo, men istället hade Unionsexpressen satt in reservbussar.

Med tunga fötter och med ett hjärta som sved hoppade jag på bussen, men till min tröst bjöd de på en påse bilar som plåster på såren.
Precis vad jag alltid önskat mig- En påse bilar för att åka på skogsvägar med en smärtande svank på en buss i åtta jävla timmar!



Min helg var bra bra bra. I fredags var det after work under work tid på jobbet som fortsattes i vanlig ordning på "Odeon" runt hörnet där det beställdes in helrör och caprinjas tillsammans med kollegorna. Ett flyg tog mig senare på kvällen till Stockholm där jag somnade på flyget (skyller på en hård vecka och inte promillehalten). Väl framme mötte jag upp Gran Can vänner på tiki-tiki baren Mellow där vi slurpade exotiska drinkar. Det var Tina, Dennis, Emil, Tom + vän, Madde och hennes balla mamma Birgitta som diggade till hits från Birgittas ungdom.



I lördags blev det stockholmscity för hela slanten. Han och jag mötte upp Tina för en färd i stan. Tina var på jakt efter en rosa laptop och jag blev en ipod rikare och en halloumisallad godare. Närmare kvällen mötte vi upp hans vän på utomhusreggaeparkhäng. Det skulle bjudas på reggaesounds från scenen, men det lät mer som woodstock-rock-gnäll från en wannabe-jesus(i allafall samma hår). Hög som ett hus kan tänkas. Det var trevligt under solen och bland svenska människor, men då alkoholen lockade satt vi tillslut på O´learys och tittade på Portugal-Turkiet med (för min del) vitt vin framför mig och för pojkarnas del- öl från världens bryggerier.

Vi fick nog tillslut och åkte hem i sällskap med morötter och pistagenötter.



Söndagen berättade jag lite om, men det jag kan lägga till var att vi hann med en promenad med glass och agerade publik åt hans vänner som spelade fotboll på Salems lokala fotbollsplan.



Just det, för att ni ska förstå hur smutsig var, kan vara, och bara är, så hade jag på mig samma kläder i 2 dygn. Låter inte så wow, men med tanke på sol, fest, sömn, fest igen, "den där tiden på månaden", flygresa och kollektivtrafik, så är det faktiskt inte så fräscht.

Ursäkten denna gång var att jag hade boxat in mitt bagage på centralen när jag anlände och när jag skulle boxa ut väskan hade de stängt. Dagen efter så istället för att låna hans kallingar eller hans mammas trosor, löste jag det genom att köpa ett par nya regnbågsfärgade trosor på Åhlens. En hyllning till alla homosar.

Nästa gång jag reser, så ska jag resa utan bagage- 1. för att slippa vänta på in-checkat bagage vid ankomst och 2. för att jag överlever fan utan att packa ner 10 stycken ombyten för en helg.



Nu är jag tillbaka på jobb, en molnig måndag med ett omotiverat projekt. Nu för sjutton måste jag lägga i ett krut.



Nuss och Klem, Puss och Kram, Beso y Abrazo från er smutsiga, lite-för-ärliga, förälskade och töntbloggare My.

No comments: