Friday, June 13, 2008

> øronproppar

I två jævla nätter har jag sovit med öronproppar. Första natten var det fest hos grannen. Och igår satt andra grannar ute på gården med storbildsskärm och såg på matchen. Efter matchen snackade de högljutt som om de var de enda på denna klot. Ljudet som studsar från gården är oförlåtligt ju högre upp man bor och deras röster och språk är inget annat än oskönt. Detta är inte första gången de tror att de äger gården. Ofta sitter de på sina UFF möbler och dricker rysk vodka på gården, en gård som är till för alla! Men som ingen annan mer än dem sitter på. Nästa gång de för oväsen ska jag once and for all säga till att de antingen sänker volymen eller de går in till sig och för samma oväsen innanför deras väggar plus att det ser förjävligt ut och att om de nu ska vistas där måste de städa upp efter sig och åtminstone köpa nya utemöbler, (inget annat än från Bolia accepterar jag.) Då jävlar ska jag ta dem på bar och gärning och jag är fine om jag framstår som den galna kinakärringen från ovan. Men jag behöver sömn allra helst 5 dagar i veckan (inte ens det får jag nu!) och jag behöver grannar med respekt!

No comments: