Saturday, March 21, 2009

> Neighbours do the living!


Den häftigaste drömmen jag har vore att shoppa ett stort lägenhetshus på flera våningar och utbyggnader och låtit mina vänner och familj bo där. I varsin lägenhet förstås. Absolut inget kollektiv. Det skulle bli som ett enda hyreshus full av liv och vänner! Jag tänkte mig att det skulle vara nära city, nära havet, nära naturen. Med terasser, pool, grillfester, växthus, träningsrum, guest rooms, ateljé, ekologiskt uppbyggt komplex med den fetaste arkitekturen, ballast offentliga miljön, tyngsta tekniken (tänk porttelefon deluxe), och självklart ska alla lova att hålla en miljövänlig attityd innanför lägenheterna! Se på komplexet på bilden ovan... fast tio gånger så stort!

Kön är lång och lägenheterna begränsade, men de närmsta vännerna får självklart plats. Familjen får jag heller inte glömma!
Och sist men inte minst kommer jag själv bo tillsammans med min kärlek mike i en fräsch våning med havsutsikt!

No comments: