Wednesday, August 22, 2007

> Bye Göteborg and Hello Oslo

On this day it all begins.

Nu är det bara till att tuta och köra för idag bär det äntligen av.

Bilen är packad men kylväskan samt passagerarsätet är bägge tomma.

Det är bara billig svensk mat och Jen som fattas.

Innan vi rullar på E6an norrut ska mat shoppas och Jen ska plockas upp tillsammans med hennes pickochpack och madrass.


Förhoppningsvis kommer vi iväg med Jen och mat i bilen innan skymmning

(kl.10:00 på morgonen ska vi ses...) och då headar vi mot Oslo.



Väl uppe får vi träffa Saxen, som har bott i Oslo hela sommaren, det är hos henne som Jen och jag tillfälligt kommer att få bo hos. Jag ser också MYcket fram emot när Märta kommer upp för att joina oss i höst!

För er som inte vet så heter Saxen egentligen Julia och Märta likaså.

Det blir My och Julia*2 igen. Det blir oss. Barnsbensbuddies. Fast i Oslo.

Charlies Angels goes Norway. "Full Throttle".



För min och Jens del blir första äventyret till att hitta en egen lya,

Andra prioriteringen är att hitta ett jobb,

Och vår final mission (när allt är klart och alla kids är sams) blir till att köra ner till trygga Göteborg för att parkera bilen och sedan ta oss upp med buss och få delicious busssätes-rumpor.

Och för att förenkla de tre ovan nämna är det en bonus om vi lyckas hålla sams.

Men ni kan vara "rolige"(rolig=lugn på norska) allt kommer att gå galant.

Och aldrig att det blir någon catfight.

Jag och Jen kan bättre än så.

Misstänker att jag under sällskapets gång kommer att få ett imponerande sexpack då jag genom skratt tränar, eller rättare sagt bygger upp mina magmuskler.



Har ni några minuter över kan ni ta er en click och en titt på skämtets mest uttjatade, överskattade och tyvärr, mest odödliga skämt.
Klicka här för ett svensk-norskt lexikon




Akkurat, dags att gå!

PS.

Tänk om jag träffar en norsk gutt! Gutt mos då eller? Strike.

1 comment:

Anonymous said...

Visste inte att du flyttar till oslo? fresh!


/Gustav