Monday, August 20, 2007

> Åldersnoja

Usch, vad tiden går fort förbi. Ångest svar ja.

Visst får du en otäck vibb när du inser att det du trodde hände för en vecka sedan i själva verket utspelade sig för tre veckor sedan...


Snart vaknar jag och inser att jag försovit mig igen till jobbet som kokerska på ålderdomshemmet och att jag borde sluta vänta på att min man ska dyka upp igen efter att han stuckit på min 34års dag.

Sedan han stuckit har jag fått ta hand om två själlösa knoddar varav en hade glasögon från 1 års ålder och den andre har 12 fingrar.

Samma morgon upptäcker jag också att jag fått ett brev från kronofogden då jag glömt att betala för min postorderbeställning på Ellos.se.

Sakta ner tiden!


En helg har just passerat och den innehöll lite musik, lite fika, lite kneg och lite rajraj.

I torsdags peppade jag inför herr Tim.buktu som höll låda under vårt kära remake:ade Göteborgs Kalas som numera går under namnet Kulturkalaset.

Hela kvällen var ett enda stort kalas där vi svalde cider, vin och en diverse andra alkoholhaltiga drycker. Fråga mig inte hur, men plötsligt stod jag och diggade framför några medelålders på Avenyns-ej-så-tilltalande- Deep.

I fredags njöt jag av musiken som Gugge och André selectade och djade på Bazar.

Deras fredag var uppbokad på denna restaurang/bar och det var härligt att se att deras iver och brinnande blick för det de pysslade aldrig dog ut med deras 9 timmars pass.

Tog en fika med Cecilia i lördags.
Man blir så pepp och glad för hennes skull när hon glatt berättar om hennes fortsatta klubbplaner.

Hon är duktig hon.



Förövrigt har jag knegat mina allra sista dagar på "Sveriges roligaste butik" (Så står det på skylten).

Men då kejsaren inte har några kläder så står det i verkligheten;

"Sveriges mest utnyttjade anställda på Sveriges odemokratiska butik".

En önskan vore att Janne Josefsson gjorde en striptease och blottade hela koncernens brister och fiffel.



Måndag, (märkligt nog har inte veckodagarna spelat så stor roll för mig denna sommaren) så turnerade jag och Märta runt stan (Läs: "En öbo skildrar allt på fastlandet som stan").

Vi skulle uträtta en massa ärenden, som ej blev av och det slutade med att jag gick upp 2 kg istället.

Då jag inte riktigt var dressed to impress åkte jag hem och duschade och är nu på väg med cykeln över till Hönö för att stilla ner framför rullen "Clockwork Orange" med trevligt sällskap.


Arrivederci!

No comments: