Thursday, October 30, 2008

> back to reality.

I måndags flög vi hem från Rhodos. Typisk charter med ett flyg som går 02.50 mitt i natten. Kan räkna på en halv hand hur många timmars sömn jag fick den natten. Evert, den galningen åkte direkt till jobbet från Arlanda och jag åkte hem till honom med mina taxfree köpta Pingvinger och en Zombie-look. Veckan på Rhodos var riktigt bra, vi hyrde bil och frossade glass och fetaost... och godis och snacks... och pressade under solen antingen vid beachen eller poolen. Evert fick solsting och blev loppäten och jag fick ett myggbett på ögonlocket. (Vi hade lopp och mygginvasion på rummet) En förlängd sommar med 25°c i luften är inte helt fel, verkligen inte med en man jag tycker om.


Mina fynd från Grekland och flygplatsen var följande; ett par flipflop, en burk pingviner, YSLs smaskiga fragrance, en kortlek med hundmotiv, grekiska stenar och urinvägsinfektion. Det sistnämnda var väl ingen souvenir direkt utan ett bevis på den olycksdrabbade fågel jag ideligen är. 
Jag tror att det bara är kvinnor som egentligen förstår tortyren man utsätts för om man bär på urinvägsinfektion. Det gör så ont att de självmordstankar som flyger i en känns naturliga och den smärta man har gör så ont att man tycks se Ljuset runt hörnet.

Så nu är jag i Göteborg igen, tuggandes penicillin för den sextonde dagen i rad. Först 2 kurer för de infekterade stygnen i handen efter knivincidenten och sen en kur nu för det plågosamma kisseriet. Som följd mår jag illa, tappat aptiten och spyr vid minsta ansträngning. Jag förstår nu hur jag som liten blev mobbad för SpyMy. Men snart är jag frisk och kry igen och mina latdagar är snart förbi. Snart ska jag blir president igen. Tack du som står ut med mig och mitt gnäll.

Igår var jag på teater med Axel och såg Sista Dansen på statsteatern. En föreställning som handlar om gamlingar på ett äldreboende. Riktigt bra. Efteråt tog vi en sväng till Kontiki och jag fick beundra en rap session mellan Nylens Festorkester.

Just det, jag är arbetslös. På riktigt. En tillfällig scen i mitt liv där jag kan agera och gå på auditions tills jag finner min roll i livet.

No comments: