Friday, October 31, 2008

> Trick or Treat

Såg massa barn (från knähöjd till bröst) på gatan idag, alla klädda i ett försök till häxa eller spöke. De tiggde bus eller godis. Men av mig tiggde de mest stryk. Galet hur barn kan bli så exalterade av lite tygbitar, smink och godis. Ok, jag erkänner, jag är mest avundsjuk på att de är utklädda. Jag gillar maskerad. Gillar att klä ut mig, gå på temafester och få en bra ursäkt till att spexa till tillvaron. Det trista är att jag inte har vänner som tycker sånt är lika roligt och därför blir jag aldrig bjuden på såna tillställningar. Snälla, bjud mig på ditt kalas! Jag är socialt desperat och har inga vänner.


Med vänling hälsning,  MYmien

PS. (jag bjuder på en ramsa ikväll hämtat från min barndom) 
"Trick or treat, smell my feet, 
give me something good to eat, 
if you don´t, I don´t care, 
I´ll pull down your underwear!

1 comment:

Tat said...

Oh My, fan va skönt att jag inte är ensam att känna sådär. jag vill oxå på kalas! Jag vill oxå ha vänner! Istället sittar man å bloggsurfar... Happy Halloween!