Tuesday, January 27, 2009

> En chokladskandal!



Jag och min man har gjort en observation. Cloettas två chokladisar PLOPP och CENTER är exakt samma choklad. Alltså recepten är precis identiska! Chokladhalten är 66% på bägge och bägge är bruna...
Beskrivningen på PLOPPs omslag lyder, "toffeefylld mjölklchoklad" och CENTERs "Mjölkchoklad med mjuk toffeefyllning".

Det som skulle vara intressant vore att veta vilken som säljer bäst! Vilket namn som lockar godisgrisarna mest liksom. Först trodde jag inte att det var någon skillnad på smaken, men efter att ha sugit på båda tycker jag personligen att Center är snäppet smarrigare. Och FAKTISKT, det är smakskillnad på dem!

But why liksom, det är frågan, hur får en och samma chokladkock för sig att bjuda på samma choklad fast under olika namn?

3 comments:

Anonymous said...

Skillnaden är nästintill obefintlig, men den finns där! (har själv testat) Center har smak av kola medan dess motståndare har karamell. Cloetta köpte Plopp av konkurrenten Choklad Thule 1949. Anledningen till att både Center och Plopp finns kvar är att dem säljer lika bra! (Förmodligen pga att ingen känner skillnad och köper olika varje gång)

BTW tycker det blivit många godisloggar på sistone. knock knock -who's there? -your conscience (:

myran said...

Vet du, jag tycker att du ska köpa blommor till din kvinna. Eller choklad eftersom att du är sån chokladexpert! Visa fram mannen i dig! :D

Anonymous said...

Jag köper redan blommor till henne!! Kanske inte 20 röda. Men så har jag inga planer på att fri än heller!
Delikatess choklad får hon redan och mannen i mig likaså, i form av kärlek (: "sluta smöra bre" *När köpte du blommar till man sist?