Friday, January 2, 2009

> nyårsfeber

Bokstavligen talat. Med en febrig panna, iskalla tår och frostig hosta skålade jag in det nya året i Stockholm. Det nya årets två första dagar håller jag mig fortfarande inomhus rädd för kyla och med snorig näsa som nykomling.
Nyårsafton var annars riktigt trevlig. Mannen och jag klädde upp oss (impulshandlade sista minuten som vanligt) och käkade middag i hans vänners sällskap innan vi åkte ut till en av hans vänner i enskede strax före tolvslaget. I julklapp har jag fått en jättefin kamera från honom som jag ville ha med på nyårsnatten. Men självklart glömde jag batteriet till kameran som jag hade tagit ut och lagt på laddning. Jag glömde dock inte kameran!... som om det vore till någon hjälp. Varför är det jämt så, man försöker vara duktig och tar med sig allt- men så slutar det med att man glömmer kärnan i allt.
Detta året ska jag verkligen göra allt med kärlek och känsla. Jag ska lyssna bättre, uppskatta mina medmänniskor mer och vara mer beslutsam. Men framförallt ska jag inte glömma kärnan i allt jag gör.

1 comment:

Anonymous said...

Det var underbart att få säga gott nytt till dig älsk! Synd att du glömde batteriet till din nya kamera glöm, hörde av en källa att din man var riktigt stilig denna frostiga kväll;)och du var breathtaking!!!
Jag uppskattar dig!