Saturday, January 17, 2009

> saturdaymadnessandsweettooth.


Igår kväll köpte jag och Mimmi lösgodis eller smågodt som det heter på Norsk. Vi unnade oss detta en fredagskväll då vi förtjänade lite socker efter att ha installerat vår nyinköpta dumburk för 300 spänn. Dock var min personliga ursäkt till att köpa smågodt var mina hektiska cravings efter just lakrits. Jag har "den där veckan" just nu och då är allt tillåtet. Mina absolut favoriter som min mage eller tänder aldrig tröttnar på är de klassiska balkarna. I Norge finns inte denna lakritsuppfinning- vilket inte är OK. Då vill man bara ha dem ännu mer! Ena sidan är det OK för annars hade jag haft dem i munnen dygnet runt. Men å andra sidan när jag bodde i Sverige och de fanns runt varje hörn åt jag dem sällan.
Dit jag vill komma är att det man inte har vill man har ännu mer.
I detta godis caset får jag istället tröstäta den fake:lakrits som finns i byttorna. OCH det är INTE OK. Jag vill ha äkta. Men jag köpte faket.

Så nu sitter jag (morgonen efter) med finnar och pösig mage efter att ha ätit fake choklad och fake lakrits. Och inte nog med det. Nu har jag precis bildgooglade lakritsbalkar och plötsligt hamnade jag på www.candyking.se och upptäckte deras oändliga sortiment. Man kan se de "top tio" karamellerna, rösta på favoriten eller göra ett test för att se vilket typ av godis man är (jag blev kolaman). Gud vad töntig jag känner mig. Nästintill misslyckad. Jag är dömd för att vara tjock. Klockan är 11.30 på en lördagsmorgon och jag har inga hobbies. Jag är trött på mig själv.

Oj, Maja smsade nyss. Dags för vår lördagspromenad. Dags att lufta sig. Det var på tiden.


PS. För att låta bli att äta det lilla extra brukar jag hänga upp massa med bilder på slimma modeller och slanka catwalkare. Det hjälper att titta på dem då och då.

7 comments:

Anonymous said...

i norge finns den bästa lakritsen i hela världen ju!
IFA salt pastiller, KÖPKÖPKÖP

myran said...

I KNOW! De är supergoda! Me like. Men det är inte riktigt samma grej som balkar dock....
När kommer ni?! Kung Harald väntar på dig!

Anonymous said...

den 22 den 22 den 22. har inte min man meddelat dig detta? dåligtdåligt. JAG LÄNGTAR EFTER KUNGIS

Anonymous said...

februari alltså

Anonymous said...

min pappa har träffat harald, dom när det är seglartävlingar är alltid dom största konkurrenter typ, dom har samma båt eller nåt. hej och hå

Anonymous said...

inte nu längre kanske, han börjar nog bli gammal, den där harrelarre (:

myran said...

haha. du är konstig. vet du om det. men jag gillar dig ida. ni är varmt välkomna!