Friday, January 9, 2009

> Infuckingfluensan är här!

Det skriver till och med Metro! Jag trodde jag höll på att dö eller hade fått en hjärntumör! Jag har fått svar på mina och alla mina medmänniskors frågor. Jag som trodde influensa var något helt annat. Men se här-

Typiska symptom på influensa: Huvudvärk, svår torrhosta, feber 38-40 grader, ömmande muskler, dålig aptit, trötthet och svaghet, rinnande näsa och ont i halsen, frossa, orolig mage.
Den som är sjuk ska dricka så mycket som möjligt, ligga till sängs och sova mycket, ta febernedsättande och smärtstillande medicin om det behövs, stanna inne tills sjukdomen går över och kontakta läkare om symtomen inte försvunnit på en vecka.
Vaccin minskar risken att insjukna, liksom god handhygien.

Länk till artikeln- LÄNK

1 comment:

Anonymous said...

exakt mina symtom ju!! Förutom att de saknas ett ledsen för min flickvän inte är här och delar en underbart varm säng med mig :(
Miss you baby, bloggen är back ser ja inspirationen flödar älskar dig!