Thursday, November 27, 2008

> Gossip is the wor(l)d.

Är tillbaka i Oslo igen efter en vecka i Stockholm. Hälsade på min käreste och njöt av ledigheten. Är man ledig får man passa på att sova ut, ladda ner musik och filmer, strosa i affärer och göra ingenting. Och eftersom att jag är ledig var min vecka fylld av just ingenting. Hur skönt som helst. I lördags firade vi Everts väns 25års fest. Hela hans chilenska släkt var där och jag satt med stora ögon bredvid och tittade på när de dansade salsa, drack tequila, gurglade spanska och spydde rasistiska skämt. Men trots allt blev jag fångad av stämningen så jag hade kul och trevligt! 

Annars har jag tillbringat mina dagar som hemmafru och skött alla uppgifter därtill. Som till exempel: Mött upp min man efter jobbet, lagat (god) mat*, städat hushållet (ställt in i diskmaskinen), shoppat på IKEA (pekat ut vad han behöver), tvättat (vikt tvätt 30 min), köpt ett pennställ (för att konserven var inte tillräcklig), shoppat kläder, spelat FIFA (I won!) och onlinepoker (Han förlorade 10 sek). Vi har också tränat på Balance och hoppat hopprep- Beach 09 i sikte!
Och nu är jag tillbaka i Oslo igen. Som sagt. Jag har två deltidsjobb och jag väntar på att allt ska falla på plats. Julen är snart här och jag är eld och lågor (för första gången på 25 år). Det ska bli hur mysigt som helst med jul!
Synne har blivit med hund (sedan 4 timmar sen) och Mimmi har gått och blivit med lägenhet... med mig! Men det var visserligen inget nytt. Vi flyttar på lördag och allt kommer bli såååå fakking bra! Fräscht. Totalrenoverat. Splitternya vitvaror. Fönster på dasset. Tvättmaskin. Stora fönster. Och värme! My God it feels good.

Har nu i några veckors tid blivit frälst genom Gossip Girl. Jag tittar så fort jag har en minut över och jag tycker faktiskt att det är sjukt fängslande. Jag må låta som 15 år- men det är sjukt bra! Gooo Gooooossip!

*Evert var faktiskt med och gjorde alla hushållssysslor som en riktig man. Så jag ska inte ta åt mig credden för att vara husmorstöntig.

No comments: