Friday, November 28, 2008

> Viva La Friday!

Ska alldeles strax sätta på min andra film denna dagen. Tänkte se "Friends With Money" med Aniston. Har de senaste timmarna pratat i telefon med hela världen och smsat till universum. Slutade jobbet kl.13 idag och har sedan dess haft svårigheter med att greppa vilken sysselsättning man ska ge sig på när man slutar jobbet så tidigt. Lyx skulle vissa påstå. Rastlöshet skulle jag konstatera. Men nu när jag äntligen fått ett jobb vill jag inte känna mig sysslolös (Läs; Dom kallar oss arbetssökande). Konsekvensen vill bli att jag faller in i min "ledighets-modus" om jag inte fyller mina dagar framöver med vettighet. Pappa har fått någon konstig åldersnoja. Nu ska han köpa en till bil. En Volvo. Han har jobbat i bilindustrin i hela sitt liv och för Volvo i åratal och nu- 100 år senare i hans yrkesliv överväger han en Volvo. Volvo betyder förövrigt "Vi rullar" på latin. Det var mamma som skvallrade och eftersom att hon inte minns modeller så kan jag bara hoppas på att det var min favorit... en xc90. (Läs: "Who Likes SUVs more than I?").

Jag längtar tills jul. Och till flytten imorgon. Dessutom längtar jag efter min make.
Lärde mig för någon timma sedan att man enligt vettochetikett boken i USA grattar brudgummen och ger lyckoönskningar till bruden. Det är förstår du brudgummen som ska grattas, känna sig glad och lottad för att han fick bruden. Intressant. Ska det vara så?
Det är fredag och jag har jobbat min allra första dag på ett nytt jobb. Det var helt OK och motsatsen till utvecklande. Funkar fram till jul i alla fall. Nu tar jag helg. 
Over and out! Kiss and shout!

No comments: