Sunday, November 2, 2008

> Fly me to the moon with a balloon.

Idag var det söndag. I mitt förra liv, när jag inte var arbetslös hade jag den där måndagsångesten varenda söndag. Men nu när jag är arbetslös och varje dag känns som en söndag ser jag istället fram emot varje måndag. Det är då jag får upp pulsen. Hela världen sätts i rörelse och jag känner mig uttråkad. Det är kallt ute och ofattbart att jag njöt under tjugofemgradig sol för en vecka sedan tillsammans med min evert. Numera har både solen och evert svävat flera mil bort från mig. Idag har mimmi och jag promenixat stan och druckit takeaway kaffe. Vi har också blåst ballonger, målat en "Välkommen Hem Madde"-skylt och köpt glass så Madde skulle få den hemkomst hon var värd. Sedan satt vi och smuttade white russians och snicksnackade. Nu är vi tre samlade i Oslo igen efter flera veckor.

No comments: