Tuesday, November 11, 2008

> Laziness is the new black

Jag är fortfarande i Stockholm och jag njuter fortfarande av det lediga livet. Jag har ännu inte tagit tag i realiteten. Börjar snart att inse att det är inte så coolt att glida omkring och frossa i latheten. Erkänner att det är jävligt bekvämt att vakna till ingenting och göra ingenting. Igår spelade jag schack på Kulturhuset och idag har jag kollat på Toppform med hon den käcka från Afrodite. När evert är på jobbet sitter jag i hans säng och backar up datorn och dricker te. Idag har jag målat naglarna, men mest sitter jag bara och har svampinfektion. Jag flyttar om två veckor och måste knyta igen guldsäcken tills dess. Men jag har så svårt för det. Hela världen lockar. Och jag gillar att konsumera. Jag har fortfarande inget nytt jobb- med andra ord rullar inga nya färska mynt till guldsäcken- men har heller inte sökt några jobb. Det sägs att man måste få tummen ur för att se förändring. Snart åker min tumme ur.

No comments: