Sunday, August 24, 2008

> bloody sunday

Det var hallonsorbetglasspussar som smakades nær jag idag pussade min man hejdå på Oslo S Tågstasjon.
Tre helger i rad har vi setts. Først i Gøteborg, sen i Sthlm och nu i Oslo. Tre gånger ajdø på tre veckor i tre olika stæder. Ær det detta man kallar før distansførhållande?

Sitter nu i soffan hos Synnes jobbs-lånelægenhet och væntar på att Mimmi ska komma hem. Mimmi och Synne ær mina två blivande samboer. Den 1 september ær vi alla tre hemløsa och en av oss ær per dags dato arbetsløs. Vi har gått på møjliga visningar och planerar att bo tillsammans i ett år. Vi har alla jobb som går ut øver det vanliga livet och det har varit svårt att træffas allesammans. Det lite lustiga i situationen ær att vi ikvæll, en vecka innan alla blir hemløsa enligt kontrakten, ska træffas før førsta gången før att snacka om vår inflytt. Før mig ær det lite kris, før synne ær det lite panik och sist jag træffade Mimmi før 3 timmar sedan satt hon och vinglade i stolen med en øl i handen. Ær det detta man kallar før planering?

Imorgon ær det enligt livsrutinen måndag igen. Igen. Igen och igen. Kænns som om man varit med om samma måndag igen. Tillbaka till projektet, tillbaka till skrivbordet och smærtan i lillfingret. Om tolv dagar åker jag till Athene med jobbet. Det kommer att lukta sprit och sol. Och det kommer att bli fylla. Ær det detta man kallar før teambuilding på jobbet?

No comments: