Monday, August 25, 2008

> "Ur Skafferiet" Del 1

En kväll som denna behøver man lite extra energi, framførallt om man sitter kvar på jobbet och längtar hem. Jag har hittat min plats på jobbet där jag går før att inhämta en energikick.
Jag går nämligen till jobbets skafferi och ser vad jag kan komponera ihop. Bland allt kvarglømt och utgånget kan man finna några tommar førpackningar. Man kan också smaka på de smulor som ligger kvar på hyllan om man har lust.
Men annars så gør ni som mig och tar några torra knäckebrød ur skafferiet. Sedan finner ni en avokado i kylen, helst en som inte är rutten och samtidigt kan ni ta fram en ost som tillhør din kollega och hyvla några färska ostskivor som inte hunnit bli ädelost.
Dessa lägger ni sedan på ert knäckebrøds fynd och voilà så har ni en "avost-knäckelicous".
Rätt god kombination faktiskt.
Detta var "ur skafferiet" avsnitt 1. Tillbaks till studion.

No comments: