Monday, May 12, 2008

> En blixt i Göteborg

Jag kom, jag såg, jag drog.

I lördagskväll, sprang jag från en grillfest- höll på att glömma av tiden- för att hinna med nattbussen till Göteborg.

Med magen full av nertvingad öl, efter att ha förlorat ett vad. (läs. "Kommer aldrig att lära mig att dricka öl") och med en väska tung som sten sprang jag som sjutton till Oslo S och hann precis på sekunden med bussen.

Jag hade spurtat (mer eller mindre) 3 km tidigare den dagen, så varför inte springa lite till tänkte jag.

Efter en natt med avbruten sömn och obekväma säten, vaknade jag slutligen upp i min säng med sängsben i mitt rum på ön.

Borta bra men hemma bäst.

30 timmar efter min Göteborgsankomst är jag nu tillbaka i Oslo igen. Kändes motigt att dra därifrån imorse.

Men nu är jag här. Och en rekordvistelse på 30 timmar är gjord.

Det bara är så, allt är så mycket bättre och mer uppskattat när man gett saker och ting lite distans.

2 comments:

Unknown said...

Låter som du lever ett hektiskt liv Mya! Kan säga ett citat som kan passa in bra här..

"If you think you have control over your life.. ..you're not living fast enough"

Skepp ohoj!

myran said...

turbo heter det på norsk.