Wednesday, May 7, 2008

> pinsamt gmail. pinsamt.


Jag har valt att använda mig av Googles mailtjänst.

En mailstruktur som är organiserad, funktionell och smart.

En tjänst jag är nöjd med och som är diskreta med den kommersiella deltagelsen.

Därför var dagens upptäckt på ett sätt provocerande... fast på ett komiskt sätt.

Ett mail adresserat till mig hade ett innehåll där väsentliga ord i texten var sponsrade.

Med andra ord var nyckelord i texten välvalda av betalande annonsörer.

Det är så här det funkar generellt sätt vad det gäller finansiering av internet/hemsidor om du inte redan fått med dig det.

Förstorar du bilden till vänster kan du se de annonsörer som supportrar mitt mail.

Google är stormrika. Google kan vara kräsna

Vad sjutton gör dessa annonsörerna här då?

Min humoristiska personlighet skrattar åt den sista annonsören. Häst liksom!

Men mina kritiska egenskaper hade högre tankar om Google och deras val av annonser.

Vad tycker du?

2 comments:

Anonymous said...

funderar faktiskt på att lägga upp lite nya bilder på pålle...men det som lockar mig mest är nog bannemig ThaiLoveLinks, vänskap och kärlek!

Anonymous said...

Keep up the good work.