Sunday, May 18, 2008

> Konstfack och Grönan i Sthlm.

På flyget på väg till Stockholm glider bland annat min mobil ut ur väskan.

Detta upptäcker jag först på mark när planet redan lyft vidare till Östersund.

Kul. Ännu en mobil borta. Och denna gång är det faktiskt inte mitt fel. Utan jag skyller på

flygvärdinnan som tog hand om min väska eftersom att jag satt vid nödutgången och

inte fick ha en väska vid mina fötter...

Jag håller tummarna på att världen är full av snälla människor som lämnar in ting till hittegods.



På flygplatsen tillbaka till Oslo, togs jag fast på bar och gärning i säkerhetskontrollen

för att ha försökt smuggla med mig en vinflaska. Jag glömde helt av mig att året är efter 9/11

och att vätska inte får tas ombord.

Uschiamig.



Min weekend i Stockholm kan beskrivas med flera fina ord, men jag väljer att använda "alla tiders".

Min weekend i Stockholm var alltså alla tiders och den tillbringades med honom.

Den innehöll lite av varje;

borttapp av personliga tillhörigheter, flygförseningar, vin och dans med hans vänner, beundran och beskådning på Konstfacks

vårutställning, skratt, turer med tuben, kronärtskocka, kärlek, en hisnande åktur med Jetline på Gröna Lund, lingonbröd med tomat,

tax-free shopping, sommarkrysset, digg till MTV, mys, och inte minst innehölll helgen en tur med nattbussen.



Fräckast var Jason Mraz live (hann se 1 sekund av honom), men stoltast är jag nog över att jag är obesegrad i brottning.

No comments: