Wednesday, May 21, 2008

> Sail away with me.

Dagens Näringsliv hade bjudit in sina samarbetspartners på middag, mingel och segling.

En uppskattad och efterlängtad inbjudan. Självklart var mitt jobb där som aldrig får nog av kalas.

Kalaset var igår, på en tisdag, och var en lite kylig men en förträfflig kväll.

Båtarna som gällde var race-regatter för 10 man. Årligen så anordnar DN segelkupper för proffsen och det var dessa båtar som vi fick lov att vara ombord på.

Vi fördelades in rättvist på båtarna och blev kittade med det dyraste från topp till tå. Med oss hade vi en skeppare som finslipade besättningens okunnighet.

Detta var väldigt kul. Mitt team kom trea, absolut ingen pjåkig placering, och vi fick priser som är värd guld; en magväska, en tröja, och en vattenflaska där de alla har ett fint "Dagens Näringsliv"- tryck.

Jag har auktion på min magväska. Intresserad?

Efter vår lilla seglats seglade vi in i hamn, Aker Brygge, för att äta på en fiskrestaurang. Jag tror jag fick uppleva den godaste lax jag någonsin låtit smälta på min tunga. Den var perfekt. Tillsammans med en öppen bar fick dagen ett bra avslut.

Och för vissa avslutades kvällen på morgonen...












No comments: