Wednesday, May 21, 2008

> voilá- en tidning.

Min första tidning är nu klar! Score!

En tjugosidig tabloid som distribueras med Dagbladet och Vårt Land. Spexigt värre.

Äntligen klar. Var tvungen att förlänga det med en dag, bookade in det allra sista säljet halvsju på måndagskvällen.

Men än är det inte över, i måndagskväll sändes det allra sista över till design och nu skapas det för fulla muggar.

Idag fick jag hålla ett utprintat utkast. Mäktigt. Korrektur och kvalitetschecken gjorde ikväll. Och imorgon klockan 10 går

tidningen till tryck! Voilá. Magi. Mitt första projekt som projektledare med bilaget "Livets Höst 8" är nu avslutat!

Och samtidigt som jag håller på att closa Livets Höst har jag nu påbörjat nästa tidning vid namn "Personal & Rekrytering".

En B2B tidning som vänder sig till ledare, arbetsgivare och högutbildade arbetstagare och den kommer att distribueras i
Dagens Näringsliv och Ukeavisens Ledelse i slutet på augusti.

Ett spännande projekt och tema, men oj så svårt.

Försöker nu sakta med säkert klättra över de höga hindren som känns milslånga på bara min andra dag med projektet...

Men visst, inget ska visst vara lätt i livet.

Eller som gugge en gång citerade, "If you think you have control over your life.. ..you're not living fast enough"

1 comment:

Unknown said...

Pepp! Grattis till första tidningspubben! Man kan inte få ett ex?