Sunday, April 6, 2008

> Bajsnödigt.

Igår kväll vart jag och vänner på Röda Sten och skrattade åt stand-up showen www.bajsnodigt.se.

Det var en pilotscen för oupptäckta komikers som övade sig på nyfiken publik. -Oss.

Några var pinsamma (som tråkade ut publiken med fula läten, grimaser och som helt enkelt dödade oss) och andra var förvånadsvärt duktiga. Sedan så var det någon halv-kändis-B-stand upper som avslutade kvällen då vi drack upp våra sista slattar på de alkoholiga dryckerna som vi sippade på under showens gång.

Det var trevligt. Det krävs nog några gånger för mig att riktigt förstå viss sorts humor.

På min bror och jag avrundade vi det så kallade sällskapet kvällen. En riktigt trevlig kväll då snacket uppdaterades över några glas. Dock kom aldrig bla. Gugge! Fy skäms!

Idag så åker jag upp mot Oslo igen och Mike som varit nere och besökt mig denna helg åker hem till sitt Stockholm igen.

Avsked är aldrig roliga. Och de kommer heller aldrig att bli.

Jag avslutar mitt inlägg med något som komiker Embla sade igår, "Ingenting kan bli bra, bara bättre".

Intressant teori vars innebörd innehåller någon form av sanning i en färglös och luktfri dock vacker form...

Ungefär så som jag känner det.






Olof, du har fel, Justin är en talang... som kanske inte växt ur målbrottet än...

1 comment:

Unknown said...

Jag vet att jag är kass. Usch.. :(

Får jag fortfarande komma och hälsa på?