Monday, April 7, 2008

> Dag 1 på jobb

07.35 i morse gick jag hemifrån för att promenera till jobbet.

Distansen var längre än vad jag beräknat så det slutade med att jag småsprang halva vägen och spurtade upp för 4 våningar.

Väl framme för att göra mitt första goda och ytterst viktiga intryck vart jag lite unken av svett.

(Den hemliga formeln för första dagen på jobbet)

Den första timman gick jag och torkade mig under ögonen och såg till att ingen såg att jag glänste i ansiktet. Bra jobbat My!

Sen lekte jag lite schizo för att göra ett ännu bättre intryck. Jag sa att jag hette My till vissa, Maya till andra och sen slutade det med att jag presenterade mig som Mya (uttal: "my+a") inför alla under frullemötet.

Kan min första dag på mitt första riktiga jobb börja bättre?

Typiskt mig.

Jaja, mitt liv är uppbyggd av pinsamheter, så jag borde vara van, men trots det överraskar jag alltid mig själv.

Hade upplärning hela dagen och slutade kl.17. Som vanligt vet jag inte riktigt vad jag gett mig in på. Hjärnan är maxad med ny information som jag nu måste smälta och framförallt lära mig.

På måndag börjar allvaret som pågår i 6 veckor. Hela vägen från idé till produkt. Jag ska då försöka leka redaktör för en tematidning med 2-4 journalister och 2 designers under mig tillsammans med tusen möjliga annonsörer.

Herre Jissus, vad har jag egentligen gett mig in på.

No comments: