Monday, April 21, 2008

>VaskVecka.

Det var tydligen min städvecka förra veckan.

Vilket jag uppenbarligen missade. Så när jag kom hem från jobbet idag vid 21.00 tiden så var det bara till att smaka på trasan och klämma på dammsugarslangen...

Och böta 50 spänn till kalaskassan fick jag också göra, som straff för missad städvecka.

Men det gör inte så mycket. Jag tycker faktiskt att det är roande att städa. Rätt kul faktiskt.

Och rent samvetesmässigt så känns det väldigt bra att ha skjutit till med de symboliska 50 slantarna för plötsligt känner jag mig delaktig i vår fest på lördag som finansieras i de sammanlagda böter som man får hosta upp efter misskött eller missad städning.

Tänk att en sån liten summa kan göra samvetet förmögen.

Anmärkningsvärt är att vi snart uppe i tusen spänn att festa för.

No comments: