Saturday, April 12, 2008

> Big No

Jag spyr på människor som plockar fram glajjerna vid minsta solstråle.

Det är fucking freezing ute, vinter, molnigt och den lilla skymt av sol får folk att tro att de har rätt bära solbrillor.

Det ser i mina ögon bara patetiskt ut. Jag kan ha fel, men

Tack vare Wikipedia så kollade jag upp definationen av solglasögon. Och som jag misstänkte är jag inte helt ute och cyklar och följande fakta stärker ytterligare min åsikt;

SÖKORD- SOLGLASÖGON;
Solglasögon daterar sig som mode från tidigt 1900-tal - det lär ha varit Bausch & Lomb som gjorde de första.

Solglasögon används för att skydda ögonen mot det starka ljus som återspeglas av ljusa eller reflekterande ytor i solljus såsom boksidor, snöklädda fält och vattenytor.


Fråga 1, avger solen ett starkt ljus så här års?

Fråga 2, mode? Är fet och ful dunjacka tillsammans med ett par solisar mode?

Fråga 3, är det snö ute?

Om ni svarade Nej på alla 3 frågor så bör ni tänka om innan ni tar med er brillorna ut.

Detta fenomen utspelar sig i alla storstäder. Oslo som Göteborg. Överallt.

2 comments:

Anonymous said...

phew, trodde det var ett påhopp på mig först. men såg sen att jag var safe på vattenytor!
fiskaraxel som aldrig får nån fisk har talat!
hur går det i oslo, får du nån fisk?

Anonymous said...

tycker också det ser dö dumt ut när man har dunjacka o glajjer. Jag har dom faktiskt vid när solen börjar titta ut får jag får så rusket ont i ögonen efter en hel dag ute utan solglasögon.

www.metrobloggen.se/farbrordiana