Wednesday, April 2, 2008

> Jobblycka

Så fort mobilen ringde under dagen drabbades jag av lätt panik, jag visste inte riktigt vad jag skulle säga eller vänta mig om det var Mediaplanet på andra sidan luren. Hela natten hade jag grubblat över konsekvenserna med att skjuta på studierna (planen var att plugga till hösten), men inte kommit fram till något

Tillslut ringde dem...

Jag tror att jag talade från hjärtat när jag tackade JA till jobbet. Jag brukar sällan använda hjärtat så jag vet inte riktigt hur det känns. Men känslan jag kände strax efteråt när jag förstod att jag hade kammat hem jobbet bevisar sig i att jag nog när allt kom omkring faktiskt talade från hjärtat.

(Detta kallas också erövring/besegring för egot vilket är en oundviklig känsla, vilket låter mer My att säga. Men i detta fall var det inte bara för egot, utan det var för lusten och vlljan också)

När jag hade pratat till punkt insåg jag att jag just hade lagt studierna på hyllan för ytterligare ett år. På alltså en millisekund beslutade jag mig om att satsa på jobbet framför studierna. Jag chockade mig själv över att jag kunde ändra mig så snabbt.
Oh my fucking Goodness.



I alla fall. Jag är ofantligt glad, det var många sökande och jag vart nöjd över de hemuppgifter jag fick presentera under andra intervjun.

På måndag börjar jag.

No comments: