Sunday, April 27, 2008

> en ofrivillig söndag.

Problem 1. Vem snodde solen? Tillskillnad från de andra dagarna har jag just vaknat upp till regn.

Problem 2. Jag vaknade med en blåsa som snart skulle exploderas, sprang in på toa och till min fasa upptäcker

jag att toaletten är trasig. Bokstavligen talat.Hinkar står på golvet fyllda med vatten. Tanken är tömd.

Spolfunktionen ligger inte där den ska, utan på golvet i två delar. Den översta delen av toaletten är borta och kollar man ner i tanken är allt man ser misär.

Problem 3. Jag är hungrig som en varg. Och när jag äter måste det vara rent omkring mig.

Men jag drar mig för att äta för att bilderna på toaletten och köket sitter i bakhuvudet. Det är snuskigt, äckligt och vidrigt.

Och inte minst klistrigt om mina barfota fötter. Magen kurrar och jag är inte den som är den.

Alltså är jag inte den som festade hårt till klockan 05 utan jag är den som gick och la sig kl.02 efter två glas vin.

Problem 4. Jag måste tvätta vitt. Min undran är om man kan tvätta vita kläder med ett tvättmedel där det står "till kulört tvätt".
Jag vill inte ha rosa kläder och jag vågar inte fråga någon.

Problem 5. Det är 53 mil till Stockholm. Vilket egentligen inte är ett problem. För siffran 53 är bara ett tal...

Problem 6. Min visdomstand ger värkar för typ femte gången. I fem perioder under två år har jag lidit av en tand som försöker spränga sig igenom tandköttet. Fattar inte tanden att det är brist på plats? Och fattar den inte att jag inte behöver en tand som bekräftelse på att jag är vis?

Problem 7. Jag är inget stort fan av saker på golvet. Och just nu så står det oändligt massa saker på golvet. Men jag kan inte städa bort det. För då städar jag bort en person som jag lovat bo här tills han hittar något eget.

Problem 8. Var tusan är mitt mobilbatteri? Jo, den har någon. Och inte är det jag. I fredags så lånade jag ut mitt batteri till herr. Någon med en promillehalt som skulle ge en chaufför dödstraff. Jag vaknade upp dagen efter och upptäckte att mobilen var ovanligt lätt. Jag fick med andra ord aldrig tillbaka batteriet. Så nu är jag utan mobil, utan ett batteri och utan kontakt med omvärlden.

Problem 9. Mina högtalare drivs av 4 AA batteri. En skada för miljön och samvetet.

Problem 10. Mitt sista problem på denna fyllesjuka söndag är att jag ger migsjälv sådan fritid att jag har tid att skriva sånt här blajj och ha denna blogg som startsida.

No comments: