Sunday, March 30, 2008

> 1 vän mindre och 1 förlorad.

Idag sa jag farväl till Jen. Det var ett lättsamt hejdå med ångest över att jag glidit ifrån henne de senaste månaderna.

Imorgon åker hon och AK till Australien på obestämd tid. Jag önskade henne all lycka och hon lovade mig att hon skulle skratta minst en gång om dagen. Vi kramades ett par gånger och jag lovade mig själv att ta hand om mina vänner bättre och framförallt uppskatta dem mer.



Nu packar jag ihop det sista inför flytten till oslo. Så spännande det ska bli med eget rum. Ytterligare ett till rum som jag kan pyssla om, men framförallt ett nytt rum med nya vinklar, utsikt och atmosfär.

Äntligen har jag fått min egen lilla boning som jag från scratch ska få så harmonisk som möjligt. I vitt, trä och naturmaterial.
Det ska vara min lilla oas med plats för ateljé och verkstad, med högt i tak för mina spridda tankar. Det ska vara så minimalistiskt och rofullt som möjligt men samtidigt så personligt. Det ska vara vackra bilder uppsatta med nålar på väggen och jag ska sova på golvet. Så nära jorden som möjligt.


Slutsatsen kan vara att jag måste ha det så minimalistiskt som möjligt eftersom att jag inte tänker släpa med mig en massa jox och högt i tak är det för att det är en gammal sekelskiftsbyggnad och anledningen till att jag sover på madrasser på golvet är för att jag inte tänker skaffa mig en säng...

(Märk ordet "madrasser"- jag är öppen för all form av besök, inte minst av dig Axel)


Ja, anyway. Imorgon tutar jag och kör till Oslo för att sedan köra hem på onsdag igen.

No comments: