Monday, March 24, 2008

> education

Så, nu har jag hela morgon och förmiddagen via webben sökt ett niotal utbildningar runt om i landet.

Sen så måste jag leta reda på en brevlåda för att posta ytterligare några ansökningar.

Ni vet, de där papprena som man vill lägga ner extra tid på, med att numrera, vika ihop fint, gema med gem från Designtorget, och viktigast av allt är ju den heliga namnteckningen man först har övat på ett kladdpapper för att sedan överföra den perfekta autografen bredvid dagens datum med en kulspettspenna av 18K guld på linjen. Sen får man ju heller inte glömma bort att posta i ett miljömärkt kuvert och skriva adress och avsändare med samma kulspettspenna.

Vi får väl se om skolledningen är eniga om att snigelposten är mer personligt än webexpressen.

De kanske inte ens lägger märke till besväret man hade med att slicka frimärken med ett färskt tuggummi i munnen.

Och kommer jag inte in på en enda utbildning till hösten 2008, så ska jag börja använda vadderade kuvert till nästa omgång.

Jag kanske ska skvätta på lite parfym på mina ansökningshandlingar det sista jag gör. Det skulle kanske göra susen.

No comments: