Sunday, March 9, 2008

> Skåne blev sjukhus.

En helhelg i Malmö och Helsingborg var inplanerat.

Mamma skulle jobba i Malmö, och jag skulle få klara mig själv, men tillsammans körde vi ner.

Fredagskvällen började bra i en lägenhet på Sergelsväg där jag också fick visa lite bartendermanöverur.

Lördagsmorgonen vred sig i magen när jag vaknar vrålförkyld med en hosta likt en övergiven säl och som pricken över i:et denna soliga morgon vaknar jag med igenkleggade ögon. Om ni undrar, så var färgen grön på detta "klegg".

Men med envisan i behåll traskade jag ut på stan för att göra en del inköp.

Och allteftersom dagen artar sig (näsdroppar inhaleras, halsduk sveps om i strypgrepp och plastkorten gnider gnistor av alla köp) kommer den till en vändpunkt.

Mormor är sjuk. Hon hade fått en propp.

Så efter att ha avtalat en mötesplats med mamma i överdrivet många minuter hoppar jag raskt in i bilen och tillsammans igen kör vi mot mormor och hennes förvirring.

Söndagen som egentligen skulle tillbringas i Helsingborg med stålfarfar tillbringades istället med en annan gamling vid namn mormor på sjukhus.


Jag vägrar att åldras.

No comments: