Thursday, March 6, 2008

> Bubbly

Daniels käcka hyperübertelefon kan recorda pågående låtar tex. från radion.

Finessen är att man sedan kan skicka den inspelade frekvensen/klippet till

en hyperübertjänst som på några millisekunder skickar tillbaka ett sms med Artistnamn och Låttitel.

Detta kallar jag hyperübertechnologi.

När Daniel och jag en dag satt i bilen, en decemberdag så hörde jag en låt på P3, en ny låt,

en trallvänlig låt vars sångerska för oss var okänd. Vad gör inte fiffiga Daniel då om han inte

drar upp sin fiffiga mobil och använder sig just av ovannämnda hyperübertjänst.

Två millisekunder efteråt får vi svar; "Colbie Caillat Bubbly".,

Stek.

Två veckor efteråt laddade jag ner hennes första och hittills enda album Coco.

Två månader senare, har jag lyssnat igenom albumet för första gången och idag kan jag

konstatera att det är ännu ett album med enbart en bra låt och dessvärre har radion

upptäckt den för längesedan.



Låten som jag kärat ner mig i är just radion och myspace:favoriten Bubbly.
Den är så söt och mjuk. Och texten är så... så söt. Och musikvideon.. är så söt.

(Boktips på Bokrean: "Erkänn aldrig att du känner dig ensam")

För att runda av mitt pladder vill jag avsluta med att låten är så rätt i tiden och då snackar jag om min tid.

Den tid jag befinner mig i just nu.

No comments: