Friday, March 28, 2008

> Hvorfør din skurk?

Om jag ursäktar mig och jäktar iväg från en trevlig kontraktsskrivning och löper till vännens lägenhet för att slänga ner min skit i väskan för att sedan rusa iväg till trikken och betala en hutlös summa för en enkelbiljett för en stund senare sittandes som på nålar springa tvärs genom stan med två tunga och inte minst otympliga bags tlll bussterminalen och SwebusExpress biljettlucka 8 minuter innan bussens avgång- Då vill jag INTE se en skylt med svarta tuschbokstäver "Tilbake Snart",

Hell No.

Efter så mycket fotvärk, axelsmärtor, och en viss kroppsutsöndring vill man INTE missa bussen.

Big No.

Så nu sitter jag här på terminalen och tröstäter vindruvor och får med tålamod vänta på nästa buss till Götet 4 timmar senare.

Tack till den skurk som bara var tvungen att ta en rökpaus när JAG skulle köpa en biljett.

Jag hade hunnit. Jag hade hunnit. Jag hade hunnit. Jag hade varit hemma 2200 och inte 0200. Jag hade hunnit. Jävla skurk.

No comments: