Wednesday, March 12, 2008

> Hjälp mottaget.

Det var inte malaria.

Det var borrealia.

Åtminstone behandlas jag mot borrealia.

Det var ett styggt litet spanskt kryp som bet mig på ankeln.

Och nu 2 veckor senare har det svullnat upp för typ 4 gången.

Ouch.

Efter 5 minuter i Herr Doktor Eistrand närvaro och 1 timma i hans väntrum då jag bläddrade i otaliga tidningar och

minglade bland alla hostande dinosaurier (65+) är jag nu slutligen under behandling.


(Jag läser spalten "biverkningar" för nöjets skull;

"Magbesvär, främst illamående, diarré förekommer.

Hudutslag, nässelutlag, blodildsförändring

Klåda i underlivet kan uppstå samt svampinfektion.

Vit beläggning i munnen, främst på tungan, kan även orsaka svampinfektion.

Tack och lov att feber och tjocktarmsinflammation står som sällsynt.)





Och i morgon åker jag till Hufvudstaden af Svea Rike.

No comments: